محتوا محتوا

آیت‌الله ناصری:


امام جمعه یزد با اشاره به طرح تغییر ساعات ادارات گفت: زمانی این طرح می‌تواند موثر باشد که پایان ساعت کاری که ساعت 13 اعلام شده، واقعا سیستم های برقی به ویژه سیستم‌های سرمایشی خاموش شوند.

به گزارش یزدامروز، نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق گفت: ادارات یزد در ساعت یک ظهر تمام برق خود را خاموش کنند نه اینکه کارمندان بروند و تمام تاسیسات سرمایشی برای تعدادی کم روشن باشد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیران شرکت‌های برق استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد پیشرفت‌های زیادی در حوزه برق داشته اظهار داشت: خوشبختانه تا‌کنون اقدامات زیادی در این استان صورت گرفته و رضایت مردم هم از آن خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه یزد ظرفیت بسیار گسترده‌ای در حوزه انرژی‌های خورشیدی دارد خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده ولی باید سعی کنیم که بیشتر از این ظرفیتی که خداوند در اختیار ما قرار داده بهره‌برداری نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه بحث مدیریت مصرف در تمام عرصه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: در ارتباط با این موضوع باید ظرفیت های تبلیغی استان به ویژه رسانه‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی مدیریت بهینه مورد استفاده قرار گیرد.

ناصری یزدی به طرح تغییر ساعات ادارات در استان‌های مختلف کشور از جمله یزد اشاره کرد و افزود: زمانی این طرح می‌تواند موثر باشد که پایان ساعت کاری که ساعت 13 اعلام شده، واقعا سیستم های برقی به ویژه سیستم‌های سرمایشی خاموش شوند نه اینکه کارمندان و کارگران بروند و یک نفر مدیر آنجا بماند و تمام سیستم سرمایشی برای این فرد روشن بماند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر سیستم سرمایشی و گرمایشی بیشتر ادارات مرکزی است گفت: در ایامی که این طرح تغییر ساعات اداری اجرا می‌شود یا باید تمام اداره تعطیل شود و کلا سیستم را خاموش کنند یا اتاق افرادی که ظهر کار می‌کنند از سیستم سرمایشی جدگانه‌ای بهره‌‌مند باشد.

وی افزود: موضوع دیگر در ارتباط با مصرف برق در ادارات مربوط به ساعات ابتدایی صبح است که تا جای ممکن تاسیسات سرمایشی روشن نشود تا بخشی از مصرف کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد فرهنگ‌سازی در این حوزه را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: شرکت‌های برق باید نکات مهم در ارتباط با مدیریت مصرف را از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام کنند و با استفاده از روش‌های دیگر از جمله پیامک و شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت مصرف برق را به مردم منتقل نمایند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار