محتوا محتوا

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار یزد:


عقب‌نشینی مغازه‌های ورودی خیابان کاشانی از سوی شهرداری در حال پیگیری است.

به گزارش یزد امــــــروز؛ ساخت تقاطع‎‎های غیرهمسطح به منظور کاهش مشکلات ترافیکی شهر یزد در سال‎های اخیر رشد چشمگیری داشته است؛ با این حال برخی شهروندان عقیده دارند که این تقاطع‌ها به شکل درستی، ترافیک شهری را هدایت نمی‌کنند و به نسبت هزینه‎‎ای که شده است، کارایی لازم را ندارند.
«زهرا محمدی» یکی از ساکنان شهر یزد می‌گوید: بسیاری مردم معتقدند که تقاطع غیرهمسطح میدان شهدای محراب باید از سمت خیابان کاشانی به سمت میدان ابوذر اجرا می‌شد، اما این تقاطع از بلوار دانشجو به سمت بلوار مدرس اجرا شده است.
وی ادامه می‎‎دهد: شهرداری پس از تملک پلاک‌های در مسیر این طرح تقاطع را به بهره‎‎برداری رساند اما به‌تازگی اقدامات اصلاحی در این میدان انجام داده که به نظر مردم حتی بیشتر از شکل اجرای تقاطع، غیراصولی است.
این شهروند تصریح می‎‎کند: در اصلاحات صورت گرفته، شعاع میدان افزایش یافته و رانندگان را دچار سردرگمی‌ کرده است و مشخص نیست که تصمیم نهایی شهرداری برای این تقاطع چیست.

عملکرد نادرست تقاطع غیرهمسطح میدان ابوذر
«امیرمحمد موسوی‎‎نیا» یکی دیگر از شهروندان نیز به عملکرد نادرست تقاطع غیرهمسطح میدان ابوذر اشاره می‌کند و می‌گوید: شهرداری هزینه‌های هنگفتی را برای اجرای این تقاطع پرداخته است اما بهتر بود که تقاطع به شکل دوطرفه اجرا می‌شد.
به گفته وی، ترافیک میدان ابوذر همچنان به قوت خود باقی است و ورودی خیابان کاشانی نیز همیشه شلوغ است و فاصله خیابان کاشانی تا پل راه آهن و سپس میدان شهدای محراب ترافیک سنگینی دارد. وی با اشاره به استقرار ایستگاه اتوبوس در میدان شهدای محراب، یکی از دلایل ترافیک این مسیر را نیز تردد بیش از حد اتوبوس‌های شهری و ترافیک ناشی از ورود اتوبوس‌ها به پایانه شهدای محراب می‌داند.
این شهروند می‌گوید: حجم ترافیک عبوری از زیرگذر ابوذر اصلا قابل توجه نیست، بنابراین می‌توان گفت که شهرداری برای مدیریت ترافیک میدان ابوذر، اقدام اصولی انجام نداده است.

بازدهی مناسب تقاطع ابوذر منوط به عقب‎نشینی مغازه‌ها
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار یزد درباره معضلات ترافیکی میدان‌های مزبور، می‌گوید: اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان ابوذر به شکل یک طرفه در اسفندماه سال گذشته با پیشنهاد مشاور و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر، در شورای ترافیک استان مصوب شد.
«محمدرضا شفیعی» عنوان می‌کند: اوایل سال گذشته نیز به دلیل اختلاف‌نظر درباره اجرای طرح مورد نظر مشاور، پس از ارائه طرح به شورا برای تصویب نهایی آن، در تیرماه جلسه‌ای برگزار شد که به دنبال آن طرح متوقف و دوباره برای آن تصمیم‌گیری شد.
وی ادامه می‌دهد: سرانجام در دی ماه سال گذشته، بررسی نهایی طرح میدان ابوذر به بحث و بررسی گذاشته شد و اجرای مسیر زیرگذر به صورت یک طرفه به تصویب نهایی رسید.

علت اجرای یک طرفه تقاطع
شفیعی درباره علت اجرای مسیر به شکل یک طرفه نیز می‎‎گوید: جابه‎جایی تاسیسات میدان ابوذر به ویژه جابه‎جایی فیبرنوری هزینه‌های زیادی را به شهرداری تحمیل کرد و کار سختی بود و در کنار آن تملک پلاک‌هایی که برای اجرای طرف دیگر زیرگذر نیاز بود، هزینه بسیار سنگینی داشت.
این مسئول ادامه می‌دهد: بازدهی مناسب این طرح منوط به عقب‎نشینی مغازه‌های حاشیه میدان از ورودی خیابان کاشانی تا میدان شهدای محراب است که در حال حاضر نیز اداره املاک برای تملک و عقب‏‏نشینی این مغازه‌ها وارد عمل شده است.
وی می‌گوید: در حال حاضر تعدادی از مغازه‌های این محدوده از پل تقاطع راه‏آهن تا میدان شهدای محراب عقب‌نشینی کرده‌اند.
شفیعی ادامه می‌دهد: اصلی‌ترین مشکل ترافیکی این مسیر، عقب‌نشینی مغازه‌های ورودی خیابان کاشانی است که انجام این کار از سوی شهرداری دنبال می‌شود.

اصلاح هندسی تقاطع شهدای محراب؛ منوط به تملک پلاک‌های مجاور
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار یزد درباره اصلاح تقاطع غیرهمسطح شهدای محراب نیز می‌گوید: اصلاح هندسی این تقاطع منوط به تملک و آزادسازی پلاک‌های مجاور و جابه‌جایی ایستگاه اتوبوس شهری است. «محمدرضا شفیعی» اضافه می‌کند: اجرای این موضوع در کمیته ایمنی شهرداری با توجه به نامه دفتر فنی استانداری و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر، مورد تاکید است. وی ادامه می‎‎دهد: بعد از اصلاحات هندسی قرار است که برای افزایش ایمنی، پایانه مسافربری اتوبوس‌های شهری از حاشیه این میدان به بعد از تقاطع راه‎‎آهن در محوطه‌ای که تحت مالکیت شرکت آب و فاضلاب است منتقل شود. وی با تاکید بر این‌که اقدامات و اصلاحات هندسی اخیر در میدان شهدای محراب، در طرح اولیه نیز دیده شده ولی اجرا نشده است، گفت: انجام این کار، هزینه سنگینی دارد. شفیعی در مورد علت تسهیل وضعیت ترافیک از خیابان کاشانی به سمت میدان ابوذر می‌گوید: احتمال این‌که بعدها در میدان شهدای محراب، روگذری از خیابان کاشانی به سمت میدان ابوذر ایجاد شود، وجود دارد. وی با بیان این‌که این نیاز در حال حاضر احساس نمی‎‎شود، اظهار می‏‏کند: البته ضروری است که کارشناسان بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

منبع:همشهری






آخرین اخبار آخرین اخبار