محتوا
حسين نيكرخ در گفتگو با خبرنگار يزدامروز، در خصوص اعتراض رانندگان اتوبوسهاي شهري يزد به تك شيفت شدن آنها گفت: طبق قرارداد واگذاری بهره برداران اتوبوسهاي شهري حداقل زمان قرارداد بین 7 تا 10 سال و اما حداکثر آن براساس تشخیص سازمان بوده و لذا اتوبوس هايی که دارای عمر بالای 16 تا 17 می باشند درحال حاضر از رده خارج نشده اند و برابر با مفاد قرارداد می بایست برابر با برنامه زمان بندی سازمان انجام وظیفه نموده و نیاز به تامین راننده در شیفت دوم نخواهند داشت.
وي افزود: با توجه به کاهش تقاضای سفر به یک چهارم و فرسودگی ناوگان، كاهش توان سرویس دهی و انتظار مردم از ناوگان حمل و نقل آنها هیئت مدیره طی مصوبهاي تصميم به تک شیفت نمودن اتوبوسها گرفته است.
مسئول روابط عمومي سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداري يزد تصريح كرد: در خصوص بازسازی اتوبوسها طبق مصوبه هیئت مدیره سازمان هر ساله برای بهره برداران 10 روز تشویقی جهت بازسازی کامل اتوبوس ها لحاظ شده تا نسبت به تحقق آن امر اقدام نمایند.
نيكرخ بر خلاف ادعاي بهرهبرداران اتوبوس هاي شهري يزد عنوان كرد: در خصوص کولردار نمودن اتوبوس ها تا کنون هیچگونه تقاضایی در این مورد به سازمان ارائه نگردیده تا سازمان نسبت به بررسی شرایط اتوبوس اقدام و سپس موافقت خود را اعلام نماید.
وي اظهار داشت: با توجه به جلسه ای که با شهردار تشکیل گرديد؛ مقرر شد مکاتبهاي از طرف سازمان به شهرداری مبنی بر اعطاي تسهیلات کم بهره جهت کولر دار نمودن اتوبوسهای 457 که قابلیت کولردار شدن را همانند کولرهای مشابه خود دارند را پس از تایید شورای اسلامی شهر صورت پذیرد.
بهترین تصمیم تک شیفت نمودن اتوبوسها بود
نيكرخ تصريح كرد: با توجه به عمر بالای اتوبوسها و نیاز به نوسازی ناوگان و استفاده از اتوبوس های مدل بالا و به روز، پس از برگزاری جلسات متعدد و نظرسنجی مردمی، نیاز سنجی و بررسی های لازم توسط کارشناسان این حوزه ، بهترین تصمیمی که سازمان به آن رسیده تک شیفت نمودن اتوبوسهای کد 355 دارای عمر بالای 16 تا 17 سال بوده است.
وي خاطرنشان كرد: بازسازی اتوبوس هاي فرسوده با توجه به فرسودگی زیاد، عمر بالای اتوبوسها و آلایندگی ناشی از آن تاثیری جز تغییر جلوه ظاهری آن نداشته و قرار نیست با این رویه شاهد کاهش نارضایتی همشهریان و یا افزایش سطح رفاه مردم باشیم.
انتهاي پيام/ق