محتوا محتوا

هادی نسب:


مدیرکل بحران استان، دستورالعمل‌ها و فعالیت‌های روزمره سیستم‌های اداری را از مهم‌ترین مسائل مشکل‌آفرین ستاد متبوعش عنوان کرد و گفت: متأسفانه در برخی شهرستان‌ها مانند بافق بروکراسی اداری مشکلاتی را به وجود آورده است که از معضلات کار ما به‌حساب می‌آید.

به گزارش یزدامروز؛ مدیرکل بحران استان یزد در مصاحبه با یزد آوا؛ بابیان این مطلب که مهم‌ترین کانون زلزله در استان در شهرستان بهاباد قرار دارد گفت: هرچند زلزله قابل پیش‌بینی نیست و ما باید در تمام مناطق استان آمادگی لازم را داشته باشیم اما با توجه به زیرساخت‌های فعلی و ساختمان‌های ناایمن در شهرستان بهاباد، اگر خدای‌نکرده در این شهرستان زلزله اتفاق بیفتد دچار مشکل خواهیم شد.

هادی هادی نسب افزود: در این شهرستان با هماهنگی فرمانداری، شهرداری و بنیاد مسکن در جهت بازسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است اما کافی نیست و باید شهروندان را برای تقویت ساختمان‌های خود ترغیب کنند.

هادی نسب در خصوص اقدامات انجام‌شده برای آموزش مردم برای مواقع بحرانی هم گفت: اگر نگاه به آموزش نگاه صحیحی نباشد و جدی گرفته نشود و افراد آموزش‌های لازم را ندیده باشند ممکن است در زمان بحران تلفات سنگینی بر جای گذاشته شود بنابراین در بحث آموزش قدم‌های خوبی برداشته‌شده و در این زمینه به‌عنوان استان برتر در کشور شناخته شدیم.

مدیرکل بحران استان افزود: در هر شهرستان فرماندار را به‌عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیرت بحران انتخاب کردیم تا در زمان بحران اقدامات هماهنگ‌کننده را انجام داده و پاسخگو باشد بنابراین طی جلسات متعددی که با فرمانداران شهرستان‌ها داشتیم آمادگی نسبی در این زمینه در همه شهرستان‌ها به وجود آمده و این موضوع در شهرستان یزد قابل‌قبول‌تر بوده است.

هادی نسب با اشاره به نوع‌دوستی و انسان‌دوستی مردم ایران در زمان بحران ابراز داشت: در زمان بحران مردم بزرگوار ما با حس ارزشمند نوع‌دوستی خود تمام تلاش خود را برای کمک به حادثه دیدگان به کار می‌گیرند که برای ساماندهی این موضوع باید اطلاعات لازم را در خصوص امکانات و توانائی‌های آنان جمع‌آوری می‌کردیم.

تشکیل بانک اطلاعات تجهیزات در ستاد بحران

وی از تشکیل بانک اطلاعات تجهیزات و امکانات دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصوصی خبر داد و گفت: در زمان بروز حادثه آمادگی دستگاه‌ها و امکانات آن‌ها بسیار حائز اهمیت است ازاین‌رو برای اینکه در زمان بحران بتوانیم در کمترین زمان ممکن کار آواربرداری، امدادرسانی و اسکان را صورت دهیم علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها و آموزش مردم، درزمینهٔ تجهیزات هم اطلاعات دقیقی داشته باشیم.

هادی نسب بابیان اینکه در کنار تمهیدات لازم برای مواجه با بحران، آماده بودن زیرساخت‌های اسکان موقت به‌ویژه پارک‌ها و فضاهای سرباز بسیار مهم است اظهار داشت: درراستای اسکان موقت مردم در زمان بحران از ادارات منابع طبیعی و راه و شهرسازی برای تأمین زیرساخت‌های لازم درخواست مساعدت کردیم تا فضاهای لازم برای این کار را در اختیار بنیاد مسکن یا شهرداری‌ها قرار دهند چراکه این زیرساخت‌ها فضاهای عمومی مانند پارک‌ها هستند که در زمان بحران جهت اسکان موقت حادثه دیدگان استفاده می‌شود

مدیرکل بحران استان، دستورالعمل‌ها و فعالیت‌های روزمره سیستم‌های اداری را از مهم‌ترین مسائل مشکل‌آفرین ستاد متبوعش عنوان کرد و گفت: متأسفانه در برخی شهرستان‌ها مانند بافق بروکراسی اداری مشکلاتی را به وجود آورده است که از معضلات کار ما به‌حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: قطعاً تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله‌داریم اما نکته قابل‌توجه این است که درمجموع در سطح کشور حرفی برای گفتن داریم به‌طور مثال درزمینهٔ استفاده از تجهیزات، آمادگی خوبی در دستگاه‌های دولتی وجود دارد و در کمترین زمان ممکن پای‌کار خواهند بود و در خصوص بخش خصوصی نیز این آمادگی وجود داشته اما باید هزینه‌های استفاده از امکانات این بخش به‌موقع پرداخت شود.

هادی نسب در پایان تأکید کرد: آمادگی لازم برای مواقع بحرانی در حد توان ما وجود دارد و در این زمینه جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار