پیمایش پیمایش

 

محتوا محتوا

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:

به رغم مخالفت سازمان محیط زیست، شاهد پیش فروش خودروی‌های یورو چهار هستیم!


شینا انصاری گفت: با بیان این که بعد از گذشت دو سال از ابلاغ قانون هوای پاک هنوز برخی مصوبات برزمین ماندند، گفت: وسایل نقلیه فرسوده و عدم اجرای مصوبات قانون هوای پاک مهمترین چالش محیط زیستی کشور است.

به گزارش یزدرسا، «شینا انصاری» پیش از ظهر امروز در چهارمین نشست کمیته تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار کلانشهر های ایران به میزبانی استان یزد، با اشاره به ابلاغ  قانون هوای پاک در سال 1396 گفت: اقدامات دستگاه ها در زمینه مدیریت هوای کشور، هماهنگ نبوده و در نتیجه نتوانسته اند به گونه ای شایسته بندهای قانونی در حوزه هوای پاک را اجرایی کنند.

وی یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری در کلانشهرهای کشور را آلودگی هوا دانست و یادآور شد: حدود 20 دستگاه متولی مدیریت هوا و رفع آلودگی در کشور هستند.
 
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با یادآوری این نکته ‌که سازمان محیط زیست، وزارت کشور(سازمان شهرداری‌ها)، وزارت نفت و وزارت صنعت چهار دستگاه کلیدی در زمینه مدیریت هوای پاک در کشور هستند، تاکید کرد: پایش کیفیت سوخت در بازه‌های زمانی سه ماهه، از جمله اقدامات ضروری برای مدیریت هوای کلانشهرهاست.
 
انصاری با اشاره به این که از ابتدای سال آینده خودروهای کشور باید یورو پنج باشند، گفت: متأسفانه علیرغم مخالفت سازمان محیط زیست شاهد پیش فروش خودروی‌های یورو چهار در کشور هستیم.
 
وی با بیان این که موتورسیکلت های فرسوده یکی دیگر از چالش‌های محیط زیستی برای کلانشهرها محسوب می‌شوند، بر ضرورت حمایت از موتورسیکلت‌های برقی برای کاهش آلایندگی هوا تاکید کرد.
 
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: در قانون هوای پاک 34 ماده تدوین شده که از این تعداد 16 ماده به صورت مستقیم و غیرمستقیم ویژه سازمان شهرداری ها است که باید کامل اجرایی شوند.
 
این مقام مسئول، ساماندهی مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین، مدیریت نحوه تردد وسایل نقلیه موتوری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری را از جمله قوانین تدوین شده برای مدیریت هوای کلانشهرها در کشور دانست و بیان کرد: توجه به آلودگی صوتی از دیگر موارد حائز اهمیت برای مدیریت هوای پاک است.
 
وی در ادامه با بیان این که دو سال از ابلاغ قانون هوای پاک گذشته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مصوبات این مهم هنوز بر زمین مانده و هیچ اقدامی برای اجرایی شدن آنها انجام نشده است.
انصاری افزود: شماره گذاری نکردن وسایل نقلیه آلاینده، انجام معاینه فنی برای موتورسیکلت ها، نوسازی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی و حذف وسایل فرسوده از جمله مصوبات قانون هوای پاک است که متاسفانه در سطح کشور موردتوجه کافی قرار نگرفته است.
 
انتهای پیام/





آخرین اخبار آخرین اخبار